The shortest path (SP) problem is the most fundamental and used subproblem in transport problems: to identify the least cost path through a network from an origin to a destination. It can be solved optimally via efficient algorithms. The constrained version includes one additional constraint establishing an upper limit, e.g. travel time, for the path. Unfortunately, the addition of such constraints to the SP problem generally results in a NP-hard problem. Here an efficient approach can solve easily large scale instances.
(click the images in the screens above and below)
Licenciaturas, Mestrados e Doutoramentos: Engenharia Civil, Engenharia do Ambiente, Construção Metálica e Mista, Eficiência Acústica e Energética para uma Construção Sustentável, Reabilitação de Edifícios, Segurança aos Incêndios Urbanos, Gestão Sustentável do Ciclo Urbano da Água, Mecânica dos Solos e Engenharia Geotécnica, Gestão da Mobilidade Urbana, Planeamento do Território, Sistemas de Transportes, “
Fundada em 1290, Património Mundial UNESCO.
8 Faculdades
380+ Cursos
38 Unidades de Investigação, 500+ Projetos Investigação.
3400 Trabalhadoers
2027 Docentes e Investigadores
32000+ alunos (20+% estrangeiros, 120+ nacionalidades)
35+ years nurturing science & tech development
Unidade de I&D, maioritariamente participada pela Universidade de Coimbra, tem por objecto a realização de actividades de investigação científica, desenvolvimento tecnológico, transferência e integração de conhecimento, tendo por base disciplinas das Ciências de Engenharia, das Ciências de Gestão e Investigação Operacional